15.2.06

kveld

Samme dagen, bare kvelden nå altså. Pizzaen hos Tiff var kjempegod ;) Men det jeg vil si nå handler om noe helt annet, nemlig Valentines day! Litt for sent, men når det gjelder whining kan det aldri bli for sent.

Valentines Day. Av alle adopterte liksom-høytider må denne være den teiteste. Det er jo koselig nok å ha en "alle hjerters dag", en dag spesielt laget for å gi en romantisk oppmerksomhet til noen man er glad i eller forelska i eller kanskje begge deler. Grunnen til at jeg og så mange med meg hater denne dagen er en helt annen. Det er alt det kommersielle hypet! For å gjøre din kjære lykkelig mååååå du kjøpe diamantring og rooooser og mange små masseproduserte bamser med øyne og nese plassert på ulike steder rundt om i ansiktet. Jeg synes forresten det mases for lite om valentines-sjokolade. Det hadde kanskje vært nok til å omvende meg. En annen slik adoptert høytid er Halloween, men den havner hakket høyere på lista, nettopp på grunn av godteriet. En høytid jeg kunne tenke meg å adoptere derimot, er Thanksgiving. En dag som virkelig fortjener å bli definert som _høytid_, og kanskje det er en god ide for alle ikke-kristne som kommer til å føle seg som idioter om de feirer jul etter at stat og kirke skilles? (Ok, idioter er å ta i litt. La oss bare kalle det "ironisk" og "selvmotsigende") Uansett, jeg vil konkludere med at valentines day er oppskrytt. Og nei, dette er ikke noe sårt innlegg fordi jeg ikke fikk noe på valentines day, jeg fikk verdens fineste sms og en skyldbetynget telefon, kanskje det var slemt av meg å le da han sa han hadde dårlig samvittighet? Man bør vite å være romantiske til vanlig synes jeg. Ikke hele tiden, men innimellom - og oftere enn aldri. Roser på døra på bursdagen for eksempel, sånt huskes resten av livet! Vi burde hatt alle hjerters dag (hvem kom på _den_ oversettelsen forresten?) hver dag.

Og folket sa: Word!

Ingen kommentarer: