13.2.06

hængmæ'n

Har vært hjemme i helga, og hatt det så fint! Godt for mitt slitne hode, føler meg mye bedre nå! Minstebror og jeg spilte Fantasi og Hængmæ'n (eller "hangman" som mange velger å kalle spillet), og vi lagde taco sammen på lørdag. Litt skummelt å se den lille gutten med den store salatkniven, men han hadde da nok kontroll til å ikke skjære seg så det ble mat på alle sammen til slutt. Vi satte oss også ned og klippet i mammas gamle ukeblader og limte sammen noen fine morsdagskort, og senere på kvelden feiret vi med all-you-can-eat vaffelkake. I dag tok jeg toget rett på forelesning, som jeg må si at jeg ikke fikk med meg så mye av. Tiden gikk stort sett med på å se på de fine animasjonene Espen hadde på laptopen sin, pluss å se hvor lenge man kan plage noen uten at de helt vet det selv.

Stian feks satt sånn ganske lenge før han oppdaget at noe var fryktelig fryktelig galt:



Espen:



Og Thomas:



Det sier kanskje mest om hvor kjedelig den timen faktisk var. Og det er jo litt synd, for DVD-Authoring er i utgangspunktet veldig spennende! Jeg får vel lese meg til det på egenhånd. I morra skal vi ut og filme igjen...gruer litt jeg. Men det går vel bra. Det går alltid bra. Bonsaialex derimot, har det ikke så bra. Jeg tror han er helt død nå. Men potta er så fin pynt at han får stå litt til.

Ode til bonsaialex:
Inne på Lidl en sen vinterdag
sto det et tre av et merkelig slag
Så bitteliten men likevel stor
sto du plantet i gammel jord
Du ble bært i en pose til hybelen min
der sto du i karmen så søt og fin
Men plutselig skjedde det noe rart
jeg kjøpte ny jord, ny potte og en kamerat
Men bladene visnet og du svant hen
og så dro du hjem til bonsaihimmelen.

R.I.P.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har visst ikke grønne fingre, vi to...

Alicejenta sa...

Jeg tror du fikk med meg like mye som det jeg gjorde den timen.. Ser i alle fall sånn ut! Jeg satt på laptop og skrev mail og gjorde forefallende arbeid i alle fall, i motsetning til enkelte andre her (skal ikke nevne navn).. *kremt*