3.12.05

Offisiell åpning av NY BLOGG

Jeg trenger antihistaminer. I det siste har jeg nemlig oppdaget at min allergi strekker seg lenger enn til bare blomsterfrø og dyrehår. Jeg er rett og slett allergisk mot verden. Den irriterer meg så langt inn i sjela at jeg får utslett. Og det suger jo litt ettersom jeg faktisk er helt nødt til å leve her.

Så, mens jeg tar Aerius for å få bukt med diverse milde allergier, må denne bloggen fungere som mitt antihistamin mot min verden-allergi. Nå finnes det jo selvfølgelig deler av verden jeg ikke er allergisk mot, akkurat som jeg ikke er allergisk mot grønne planter og Labraduddel'er MEN jeg har mange spørsmål. Og mange frustrasjoner. Digresjoner og svevende argumenter vil forekomme.

Så la meg starte denne bloggen med å spørre noe som har spist meg fra innsiden i flere uker nå:

HVA ER EGENTLIG MARG?

marg, bot., sentralt vev i plantestengler, dels også i røtter, består mest av tynnveggete grunnvevsceller (parenkym). M. kan fungere som lagringsvev for stivelse og fete oljer. (www.caplex.no)

Og dette spiser folk.

Ingen kommentarer: