21.12.05

æ kain bake!

I går lagde jeg PEPPERKAKEDEIG! Det var ikke så vanskelig. Mamma baker sånne små julekaker hele tida, det går også rykter om at det skal lages konjakk-kaker etter at vi fikk konstatert at det virkelig er konjakk i den bittelille flaska i skapet. Jeg skal lagde Delphiakake senere, med marsipan! Det har vi aldri prøvd før. Ellers skjer det ikke så mye, jeg fikk sove godt i natt (jeg drømte at jeg var på en slags lang reise, men unngikk skumlinger så jeg fikk sove i fred) og har fått i meg en solid frokost. Snart skal jeg ut og sole meg og så shopping med lillesøster. I dag er det forresten bitte bitte lille julaften! Det er disse dagene rett før jul som egentlig er de beste, med baking og julepyntlaging og alle de andre tradisjonene som kulminerer i en gigantisk haug med krøllete julegavepapir på kvelden julaften. Første juledag går vi alltid alle rundt i en slags kvalm (på godteri) døs, de fleste tusler bare rundt i nattklærne og ingen får i seg skikkelig mat før middagen. Livet er herlig :) Men det beste er nok at jeg har fått bevist for meg selv og omverdenen at jeg kan lage pepperkakedeig! Det betyr at en gang i framtiden blir jeg kanskje ikke verdens værste mamma likevel! :D

Næi no må e strækk på skankan, e bi så stallstien at dæ e'kje goitj førr nåkka!

Ingen kommentarer: