17.12.05

helg

I daghar jeg vasket karnappet . For de av dere som ikke vet hva karnappet er, er det et slags lite utbygg vi har på kjøkkenet, som gjør kjøkkenet ca en halv meter bredere enn det ville ha vært dersom det bare hadde vært vanlig flat vegg der. Det er veldig koselig å ha karnapp. Det var nesten litt koselig å vaske det også!

I dag vil jeg gjerne få avlivet en myte: Richard Dean Anderson er IKKE DØD! Bare så det er sagt. Vår alles kjære Angus MacGyver er kanskje litt gått ut av produksjon, men skuespilleren lever i beste velgående. In your face! alle som har påstått noe annet.

Jeg har også brukt et par dager nå på å lure på om fisker kan lukte? De har jo en slags nesebor, men brukes de egentlig til det? Haien kan jo lukte blod i vannet, men er det egentlig luktesans vi snakker om? Hm. Det lurer jeg på. Disse folkene mener at fisken kan det, den nynorske fisken i alle fall. "Ja, fisken kan både lukte og smake. Men dei kjemiske signala (som lukt og smak reagerer på) vert raskt fortynna i vatn, så desse sansane spelar truleg mindre rolle for fisk enn for landdyr." står det. Her står akkurat det samme, bare på engelsk. Har du sett. Da lurer jeg ikke på det lenger. Fisken kan herved lukte!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, jeg hørte allerede tilbake på barneskolen at MacGyver var død!!
Han hadde visstnok dødd mens han utførte et eller annet stunt...
Den gang opptok det hele meg veldig..
Men, hadde han virkelig vært død den gang da, så hadde det vært hans onde tvilling, eller gjennoppståtte et-eller-annet, som spilte nerd i den dritdårlige westernserien han var med i...