31.1.06

Vann over alt

I dag er det vått på Steinkjer. Steinkjerelva har gått over sine bredder, som du kan se på dette bildet jeg personlig var ute og tok i dag i totida:



Hele Guldbergaunet Studentby er evakuert, de har ikke strøm og det er vann på alle gulv i første etasje. De fleste sover visst på høyskolen i natt, mens noen er så heldige å få losji hos andre studenter. Jeg skulle egentlig ha noen her i natt, men så låner jeg ut ekstrasenga til noen andre. Men de fikk kveldsmat isteden så jeg har ikke så veldig dårlig samvittighet. Det store spørsmålet nå dreier seg om når de får flytte inn igjen, spesielt de som bor i 1 et! Vannet kommer altså fra alle kanter, både fra oven og underifra (elva..), jeg har aldri vært så glad for å bo høyt oppe på Figga som nå! Så veldig dramatisk er det egentlig ikke, men det var nok neppe en hyggelig opplevelse for de som våknet med vann surklende inn på hybelen i morrest.

Vi satte oss også ned og så "Four Brothers" en forsåvidt ok, men litt langdryg film med masse skyting og et sluttpoeng som ingen vet hvor ble av. Ingen av oss (vi var fire) fikk med oss hva det var med den gamle dama.

Jeg har også vært sånn ca 30 min på 3T i dag, det var jo slitsomt nok det. Var egentlig bare dumt å dra ned i det hele tatt, men. Nå har jeg iaf fått litt bedre samvittighet! Jeg håper bare det slutter å flomme snart sånn at de kan åpne veier og jernbane igjen...jeg har nemlig tenkt meg til Trondheim til helga - og hvis ikke det går skal dere få se leisegedith! Så kryss fingrene og gå ut med bøtter, spann og hårfønere! Dette vannet må bort!

Laaang dag altså...natta nå. Sov godt alle hjemløse venner! *dele ut varme klemmer* :D

Ingen kommentarer: