8.1.06

Nå har jeg sett "Pride and Prejudice" (Stolthet og Fordom), det var en herlig film! Lørdag var vi syv stykker i hele sal 1, og den snille kinomannen hadde plassert alle på samme rekke! Han regna kanskje med full sal? Men filmen var uansett superromantisk og slutten var perfekt overraskende. Den anbefales på det sterkeste! Absolutt verdt pengene!

Helga har jeg tilbragt sammen med min kjære på hytta, og på vei utover så vi en rev! Den bestemte seg for å løpe over veien på et tidspunkt hvor vi antakelig kunne truffet den hadde vi kjørt fortere. Hvorfor gjør dyr dette? En teori ble framlagt om at dyrene kanskje tror at bilen kommer og skal ta over veien, og dyrene tror at de ikke kommer seg over veien etter bilen? En mulighet er jo også at de faktisk sitter og venter på at en bil skal komme og lyse opp veien for dem, slik at de ikke snubler! Vi diskuterte også mulige metoder å merke dyr på (ettersom ideen om at elgen vil "lære gjennom evolusjon" at det er en dum ide å krysse trafikkert vei er avlyst), feks halsbånd med oransje, roterende lys - og muligens også sirener for de større dyrene. Ideen her er at dyrene rett og slett stresses ihjel slik at de aldri kommer så langt som til å ville krysse en vei i det hele tatt. Senere idemyldringer har også resultert i spennende konsepter, hvor man feks kan radiomerke alle dyrene slik at de vises på bilenes GPS, i tillegg til at et gjerde automatisk popper opp dersom et dyr nærmer seg en bil. Vi kunne også, dersom dette skulle vise seg for kostbart, ganske enkelt ta for oss hvert enkelt dyr og la det bli _nesten_ truffet av en bil. Det burde lære dem at biler er farlige, og skulle de likevel bli truffet har de bare seg selv å skylde på. Det skulle da også bare mangle! Vel har vi lagt våre veier og våre hjem midt i dyrenes kjøkken, toalett, soverom og stue, men de må da også ofre noe for framskrittet.

Nå gleder jeg meg til å krype opp i den varme senga mi...som faktisk er varm ettersom min kjæreste, også kjent som Den Perfekte Mannen, har kjøpt varmeteppe til meg! OG, det utrolige har skjedd! Hell has frozen over - jeg fikk en A! Jeg tror faktisk jeg fortjente den også! Happy happy happy! :D

Nå skal jeg se noe som ser ut til å være en søt, dårlig, romantisk et-eller-annet med Cameron Diaz på TV3. I rule! :D

Ingen kommentarer: