15.1.06

ny mobil!

Jeg henta den nye babyen i går, og den er den nydeligste skapningen i verden! Den gamle har pappa adoptert, med påbud om å være snill.

Forresten kan det være verdt å nevne at studentsiden er _under utvikling_, og designet skal endres i morra den dag. Det er vel ingen hemmelighet at jeg ikke akkurat har et grafisk designergeni i magen, men får jeg litt tid på meg skal jeg da klare bedre enn sånn som det er nå.

Denne helga synes jeg er verdt et lite referat. Det startet med en rolig fredagskveld på hybelen (isteden for å feire bursdagen til Vidar...dakar:( og en pangnatt hvor jeg ble holdt våken i flere timer av et sent nachspiel hos Mr. Hensynsfull som bor under meg. Utslitt sto jeg da opp og sklei nedover bakkene (på isen) til stasjonen og toget hjem til min kjære familie! Henta mobilen og brukte dagen stort sett på å slappe av. Hjemmelaget pizza til kvelds (Ingenting slår mamma sin pizza!). Bortsett fra at jeg våkna av mareritt i åttetida fikk jeg faktisk sove hele natta, et privilegium jeg har lært meg å sette pris på. I dag morges dro vi på gudstjeneste og hørte Bill Gray tale om irsk grammatikk og Den Hellige Ånd, faktisk ganske interessant begge deler (i alle fall morsomt å se ham drikke saltvann, haha:D ). Under kirkekaffen ble jeg brukt som karusell av to små i den søteste søskenflokken jeg vet om! Gutten er 2 år og verdens mest sjenerte, men han hoppet på meg og alt var så greit så. Herlig:D Den minste fikk jeg ikke leke så mye med for hun var litt trøtt og grinete, men den eldste satte seg på fanget mitt og proklamerte at nå var jeg hennes storesøster også.

Etter det dro pappa og småbrødrene og jeg ut i småbåthavna for å se etter båten og prøve krabbefangeren til minstebror. Vi hadde med to store reker som agn, men jeg tror krabbene har dratt på sydenferie for vi så ikke en eneste en! Så rekene ble måkemat, og vi gikk en tur langs fjæra isteden. Minstebror viste seg å være en kløpper i å kaste flyndre (kaste flate steiner så de spretter bortover vannet), mens jeg har mista teket helt. Og så fikk jeg stekt rogn til middag likevel, selv om pappa mente at det ikke er søndagsmiddag! I morra drar jeg da tilbake til min elskede hybel, og mine to største problemer for tida er om jeg skal flytte eller ikke og hvor jeg skal søke jobb. Sukk & atter sukk. Det er så deilig å ikke jobbe :) Men hvis jeg skal ha laptop til høsten må det jo til. Nå skal jeg spise kveldsmat og spille Worms på mobilen! Det er godt å være hjemme! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

This is the pregnancy police - put DOWN the two year old! I repeat, put DOWN the cute infant!

Anonym sa...

Alle vet at når en skal fiske krabbe (det da være seg grønkrabber eller rødkrabber) må en bruke henholdsvis albueskjell eller sei som agn - ikke reker. Albueskjell skaffes ved at en bruker en stein for å hakke løs skjellene fra berget (det er de hvite som ser ut som geletopper, en hakker på "rota" på dem så de slipper taket) før en bruker tommelen langs kanten inne i skjelle for å trykke ut "dyret". Skal en fiske rødkrabbe må en bruke teiner, for de klarer nesten aldri å holde agnet når en heiser dem opp. Krabber tar aldri ferie.