25.12.07

God (rom)jul!

Håper alle har hatt en kjempefin julefeiring og koser seg nå i romjula. Jeg hadde en helt perfekt julaften, selv om jeg var litt skeptisk etter å ha hatt nattevakt lille julaften. Men min snille pappa hentet meg på jobb tiiiidlig om morran julaften, og jeg kunne legge meg med julehefte og sjokolade fra julestrømpen min <3 Ulvene dro på gudstjeneste i to-tida, så da jeg sto opp halv tre hadde jeg huset - og TVen - for meg selv i et par timer:)

Årets ribbe var upåklagelig, i følge kokken hadde den ligget to dager i krydringen (istedenfor en, som før), og det gjorde jammen susen. Nam! :) Desserten ble som vanlig overflødig og utsatt, og snart satt vi alle smått bedøvd av sjokolade og ren lykke i et lite hav av gavepapir. Blir fort en del når vi er seks stykker i hus.

Når jeg nå reiser tilbake til hybelen skal jeg pynte meg med nye pirat-øredobber, tenne røkelse og se en av de SYV (!) pixar-filmene som åpenbarte seg i går kveld - og spise sjokolade fra Cielo. Jammen har jeg ikke funnet en som kjenner meg bra godt. Det er kjærlighet det! <3 Og å se film i the casa blir nå en helt ny opplevelse med mitt nye lydanlegg :D

I morra ligger det an til skitur (det er visst en halv meter snø på Skallstuggu!), og deretter retur til Steinkjer for et par dager rekonvalesens før ny jobbhelg. Skal jobbe 1430-22 på nyttårsaften, men hva gjør vel det når sykehuset spanderer middag! Det står visst kalkun på menyen, så det skal jeg nok overleve. Ser også ut til at jeg for første gang på kanskje fem år skal få være med på å knuse pepperkakehus her hjemme...håper pappa kan oppdrive nok hammere!

Dessuten er det bare å invitere seg selv over på vafler,- for jeg har nå DOBBELT vaffeljern! Det er en økning på minst 400%, ettersom jeg ikke hadde et i det hele tatt fra før (det dobbelte av ingenting, altså).

For de litteraturinteresserte kan jeg legge til at jeg nå er halvveis i Jens Bjørneboes "Jonas", og at det jammen meg bør gå bra til slutt ellers blir jeg SINT! Nemlig.

Ingen kommentarer: