21.12.07

Den store bakedagen

I dag har jeg satt pepperkakedeig, som nå står i boden og skal godgjøre seg til i morra:


Etter det bakte jeg og minstebror KAKAOboller (det heter jo ikke negerboller lenger).


Nå synes du som leser sikkert at vi er ganske smålige og gjerrige med kakaobollene våre, men det er faktisk bare tre dager igjen til julaften! Skal man oppbevare noe med sukker i dette huset bør man vokte det vel, og i mangel på piggtråd og landminer valgte vi et skjevt rutenett og nøye opptelling.

Dette er en veldig enkel og kjapp julesnacks, og oppskriften kommer her. Det lønner seg å lage dobbel porsjon, etter at to kokker har forsynt seg hadde vi 40 boller igjen.

100g smør
1 dl sukker
3 dl havregryn
2 ss kakao
1 ts vaniljesukker
2 ss kaffe (varm eller avkjølt spiller ingen rolle.)

(funker også uten vaniljesukker og kaffe, men er bedre med)

- Ha alt i en bolle og kna til alt er blandet
- Lag kuler
- Rull kulene i kokos, perlesukker, kakepynt, grus - ditt valg.
- Sett kaldt en liten stund før servering. (Oppbevares kjølig)

NB! Sørg for å ha spist middag/kveldsmat først, for her er det fare for å bli kvalm!

Jeg fikk jo også etter mye om og men tak i en julekalender, intet mindre enn Kinder julekalender. Den inneholder jo som kjent kinderegg, som jo som kjent er ganske morsomt. I det siste egget jeg åpnet var det to små drager (først trodde jeg det var smådjevler), og en dumphuske. Hurra! tenkte jeg da, og gledet meg til å sprette de små dragene utover stua:



(Yee, min første blog-video :D )

1 kommentar:

Anonym sa...

Man har ikke mer moro enn man lager selv :)
Fortsatt god jul og godt nytt år når den tid kommer!