6.4.06

snufsesnufs

Det er ikke så lett å nyse når noen ser på...!

Men, fra spøk til alvor - det ryktes at alkoholisme ofte starter i studietiden. Derfor, kjære medelever, se deg selv dypt inn i øynene og spør deg selv disse spørsmålene jeg har knabbet fra Under Dusken :

• Hvor viktig har alkoholkonsumet blitt for mitt sosiale liv?
• Drikker du ofte mer enn WHOs grenseverdier for alkoholforbruk (21 enheter per uke for menn, og 14 for kvinner)?
• Hvor mye tid går med på å planlegge mitt alkoholkonsum?
• Er det noen som er bekymret for mitt alkoholkonsum?
• Hvor ofte og hvor mye bruker jeg rusmidler?
• Skulker jeg unna mye på grunn av alkohol?
• Er jeg i påfallende dårlig form?
• Har jeg manglende konsentrasjon?
• Hender det ofte at jeg «reparerer» (dvs. drikker dagen derpå for å bli i bedre form)?

Jeg er fortsatt tett i nesen. Men det hjelper å gjøre folk nervøse for om de er alkoholikere eller ikke! Hahaha =D

Ingen kommentarer: