20.4.06

Glemte helter: He-Man



Så vidt jeg husker er He-Man en typisk zero-to-hero helt. Til vanlig er han en helt vanlig mann, men når det skjer noe dramatisk kommer forvandlingen. Forvandlingen er i seg selv ganske stilig, med masse lys og en kul vignett, og så fikk han jo muskler og den stilige outfit'en. Tror ikke han hadde noen spesielle superkrefter unntatt å være dritsterk og veldig flink til å sloss. Men det virkelig fantastiske med He-Man er egentlig ikke He-Man selv, men hans "battlecat", Cringer! Til vanlig er nemlig Cringer en livredd pusekatt (til tross for sin størrelse), men når den blir forvandlet blir den til en mean lean killing machine! Som He-Man også kan ri på. (Og så er den jo en grønn tiger. Utdødd nå kanskje?)

Den episoden jeg husker best er der hvor Cringer blir fanget eller noe sånt av noen som har vært så smart å finne en dametiger, og så var det noe kluss og noe slossing og så endte det vel godt til slutt. Husker ikke helt om det ble dame på Cringer, men. Jeg kan i alle fall huske at jeg brukte mye tid på å ønske meg og fantasere om å ha en tiger som Cringer!

Les mer om He-Man her eller kanskje her !

Ingen kommentarer: