24.4.06

Glemte helter III: Zorro

Etter at Eli fulgte opp med en del II av glemte helter, Raphael (les her ), er det vel bare på sin plass med en del III. Og her følger: Zorro!



Nå tenker du kanskje: Zorro? Men han er da ikke glemt? Men jeg snakker ikke om hvilken som helst Zorro! Dette er serien om Zorro som ble produsert av Disney, og opprinnelig gikk fra 1957-69! Jeg husker hvordan denne serien var dagens høyepunkt da jeg var barn, og den verste avstraffelsen foreldrene kunne gi var å nekte oss å se dagens episode. Han var kjekk! Han var sterk! Og det tok år før jeg forsto at serien egentlig var komedie...vi trodde nemlig det var blodig alvor. Jeg mener, det var jo morsomt å se på, men alle de dramatiske slossescnenene - og for ikke å snakke om alle gangene Sersjant Garcia fikk ødelagt buksene sine av en stor flerret Z! For et drama! (Og, jeg ville gjerne ha en sånn hest).

Les mer om Zorro her . Enjoy!

Ingen kommentarer: