8.12.08

Osterøy/Bergen!

Ja, nå kommer den endelig - rapporten fra Den Store Reisen! Tre dager, fem jenter, en ukjent øy og et ukjent antall McDonaldsburgere. *TAMTAMTA*

La oss begynne med begynnelsen:

Fredag dro Pia og jeg med fly til Flesland, hvor Jane og Eli ventet. Flyturen gikk fint, med unntak av at jeg slo av mobiltelefonen - og glemte PIN-koden. D-oh. Vi kjørte utover til Osterøy, men så ikke så mye av øya i og med at det var passe mørkt. Vi ble innlosjert hos vertskapet, og du verden så godt det var å se alle sammen igjen :) Har ikke sett Eli, Monica og Jane siden juli, it's been like ages! Så ble det kveldsmat, catching up og senga :)

Lørdag fikk jeg tatt en titt på sauene, hvor eldstejenta på gården (8) demonstrerte foring, mens jeg passet på å ikke falle ned på forbrettet. (Vi gikk altså inn i det huset du ser bak der, og det var ihvertfall 1,5 meter ned! Scary!)

Og siden det var dag fikk vi sett litt mer av øya også:


Vi fikk sett det sagnomsuste sagverket (og der var det mye treverk! Håh.), og kontorlokalene til Medietunet og Trollemor. Så føk vi til byen og ruslet rundt der til vi ble sprø. Det var SÅ mye folk! Men Bergen er en fin by, og jeg velger den over Oslo any day! Fikk også sett lillesøster, det var fint :) På kvelden ble det nammes....jeg mener lammestek, og jeg tør ikke tenke på hvor mye sjokolade og annet snop. Kos var det i alle fall ^^

Og på søndag dere...på søndag...åhåhåhåhååå! Først satte vi Eli på flyet hjem :( , og så druknet vi våre sorger i AKVARIET! I løpet av besøket der fant jeg ut av noe veldig definerende ved min person: jeg liker krokodiller og pingviner! De er SÅ kule! Og jeg er SÅ glad for at spesielt krokodiller ikke finnes ville i Norge...de bare ser så sultne ut...HELE tida! Jeg følte meg som en vandrende biff der jeg gikk mellom krokodilleburene.


Pingvinene derimot var ikke så skumle. De er så pakket med personlighet, hahaha:D Men jeg tror ikke jeg kunne tenkt meg å ha en som kjæledyr likevel.




Fisk derimot, er fine kjæledyr. Eller middag. Disse egner seg nok best som agn.


Etter dette spiste vi på Friday's (yum yum), og så bar det avgårde til Flesland. Og her ble det ACTION! Eller, ganske kjedelig for oss egentlig, som måtte vente i 45 minutter pga. et fly med tekniske problemer som sperret rullebanen vår. Vi kom oss da i lufta til slutt, og ned igjen også. I live.

Det var en så fin helg! Det er altså helt utrolig hvor herlig det var å se alle sammen igjen, og se hvor fint Jane og Monica har fått det. Det vil si, nå fikk jeg ikke sett hvordan Jane har det, men hun så ut som om hun hadde det bra. Eller noe sånt. Jeg fikk i alle fall litt fred i sjelen, det er jo ikke barebare å flytte fra alt og alle på hjemstedet sitt (eller studiestedet sitt gjennom 3 år;) og starte på nytt! Heldigvis ser det ut som om jentan greier det bra! ^^ Neste gang skal jeg komme på et lengre besøk, så jeg får sett både hvor Jane og lillesøster bor!

I mellomtiden: krokodiller og pingviner FTW!

Ingen kommentarer: