3.5.08

Mitt liv som pollenallergiker

ble en smule bedre i dag. I går fløt beger over, og jeg ringte legevakta som gav meg time i dag formiddag. Jeg snufset meg inn på kontoret og la ut i det vide og det brede for en meget forståelsesfull lege. Etter å ha diskutert litt rundt mine muligheter for å flytte til Svalbard (hvor det etter sigende ikke skal finnes så mye trær) fikk jeg gå inn til sykepleieren som gav meg en sprøyte med kortison. Det skal hemme immunforsvaret mitt i 2-4 uker, og det bør være nok til å ta det verste av pollensesongen i alle fall. Den norske pollenkalenderen (fra naaf.no) ser slik ut:

Nuh, nok om det. Av andre viktige ting som har hendt kan jeg opplyse om at sneglen Tor nå er omplassert, og stortrives i et mye større akvarium i kjelleren hos kjæresten. Her finnes det også fisker og en snegle til den kan leke med! Vi er også veldig spente på å se om det kanskje kommer sneglebarn en dag (vi aner ikke kjønnet på noen av dem).

Her er et bilde jeg tok en dag jeg sto et sted og ventet på at bussen skulle komme:


Ahahaha, ja, i dag fant jeg "Curvy Tape"! Jeg måtte se to ganger på pakken før jeg så at det rett og slett var puppe-tape! :D 49 kroner hos Nille - løp og kjøp! :D


Til slutt - matboksen min <3

1 kommentar:

hanssen-familien sa...

Åe! Dakar liten Edith, da! *offa*
Får håp den sprøyta e det som ska te for å hold det pollen-slemmingan i sjakk! Du må ta bilde av sneglan sammen da ;)