23.4.08

Mitt begivenhetsrike liv

For det første registrerer jeg med skrekk og gru at bjørkepollensesongen bare er en drly uke unna, og at jeg selv etter mange års bruk aldri greier å venne meg til den grusomme smaken av visse øyedråper/nesespray som legen insisterer på å gi meg. Flott.

Men nok om det - for tiden er det bachelorskriving for alle penga, og jeg driver med krysstabellisering av variabler i SPSS for harde livet. (At vi har et utvalg på 25 respondenter i en bransje med vel 20000 ansatte er det ingen som bryr seg om.) Med "for harde livet" mener jeg selvfølgelig "på likt nivå med mitt blodsukker", noe som igjen betyr at når jeg går for mange timer uten mat kræsjer alt - ALT! Humøret, konsentrasjonen, arbeidslysten, you name it. Heldigvis er Roger og resten av lunsj-teamet mitt akkurat like begeistret for kantinematen som jeg er, så det blir ikke sjelden Big Bite.

Bortsett fra det har jeg i dag vært på huskonsert, en preview på innslagene som skal presenteres på konserten vår i sommer (Spekter! - nettside kommer 1. mai!). Det var sinnsykt mye bra! Storkoste meg, og gleder meg max til å få satt det hele i system :)

I dag skjedde det også noe som vippet meg litt av pinnen - men som er veldig bra :) Fikk en telefon fra Brønnøysund Avis, som ville at jeg skulle ta et bilde for dem! Oppdraget var formidlet via HiNT (If you can't beat them, join them)! Lånte skolekamera fordi mitt lå hos kjæresten, og tok bildene. Desverre ble de ikke så bra som jeg håpet, men så gadd jeg heller ikke stormlese manualen til skolekameraet. Men jeg kan vel med god samvittighet kalle meg en freelancer, og det er jo et steg på veien til verdensherredømme.

Nå ble det mye skriverier, så jeg avslutter med en herlig plakat jeg fant på Magneten i dag. (Ja, jeg vet at det er slemt å mobbe skrivefeil, men så synes jeg at når man lager plakater så kan man ta seg tid til å bruke spell-check...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Apropos spellcheck - hva er en drly uke? ;p

hanssen-familien sa...

Syntes sånne Bukkser hørtes litt ubehagelige ut, jeg. Tenk om de har horn??