28.4.08

Beste helga!

Litt sliten og trøtt er jeg jo etter to nattevakter på rappen, men søndag ettermiddag og kveld ble jeg sveipet opp på en rosa sky og hadde det MEGAKOS :D

Først tok jeg tog til Verdal, ble plukket opp av Kalle - hentet Karoline - og kjørte til Stiklestad. Der kom plutselig Laila og Linda og Veronica !!!! Jeg måtte gape av bare overraskelse og glede :D Og så gikk vi alle sammen (bortsett fra Laila, som ikke ville lukte sauefjøs) inn i sauefjøset, og det hele kan beskrives med ett stort AAAAAAWWWW :D:D:D:D

Nyfødte lam er noe av det skjøreste og vakreste jeg har sett!!!! Jeg fikk holde ett, og det var så fiiiint :)

Så dro vi tilbake til Levanger igjen, til Veronica sitt hus - og spilte rappkjeft! Det var jammen artig, selv om jeg var litt ør i hodet av mye roping :D Veronica fikk TAMPON og byttet til seg en G - så ble det TAMPONG! Jeg lovte å blogge det, så her er det! (jeg sa jo at mobilkameraet mitt er shitty;) Men Veronica e fiiin!<3 )



Åså åså åså skravla vi bare til vi fant ut at nei nå var det leggetid, åså ble jeg kjørt hjem, åså la jeg meg, åså måtte jeg tidlig opp i morrest for å ta buss og bil hit igjen.

Åså lovte jeg meg selv at jeg skulle blogge dette også:

Gled deg, ungdom,
mens du er ung,
vær glad og fornøyd i livets vår!
Gå på de veier som hjertet vil, følg det som lokker ditt øye!
Men vit at Gud skal kreve deg til ansvar for alt det du har gjort.
Få ergrelser bort fra ditt sinn, og hold det onde fra livet!
For ungdomstiden, livets vår, svinner som et pust.
(Forkynneren 11, 9-10)


For en herlig oppdragende Far :D Det er uansett godt å vite at når du er kristen (dvs. tror på Jesus, om noen lurte) så er du ungen til Gud, og Han snur ikke ryggen til deg uansett hvor mye dumt du har gjort. Han forventer nok anger, og vi må stå til rette for det vi har gjort, men Han elsker oss! Gud sier aldri "Nei, nå var du dum, nå ble jeg sint - du er ikke lenger mitt barn!", han er som faren det fortelles om i Bibelen, han som ventet og ventet på sønnen sin som hadde tatt sin del av arven og kastet den bort på dumme ting - og lagde fest når han kom hjem igjen. Gud rydder ikke ut av rommet ditt og gjør det om til roterom eller kontor (men det er det helt greit at menneskeforeldre gjør, mamma og pappa:) selv om du er ute en tur! Det er der alltid, alltid, alltid.

Nok preiking nå sa du? Jeg sier som Paulus; "Jeg skulle ønske at dere ville tåle litt galskap av meg! Ja, dere får tåle det."

1 kommentar:

Anonym sa...

Hm! Hva kan det komme av at man føler seg truffet etter denne preika? Hmmm.... rydde ut....kontor..... roterom.....hmmm.

hilsen menneskeforeldrerotemor