28.11.07

Umbraconøkler

Det er vel sånn det staves? Endelig begynner jeg så smått å forstå menns facinasjon over dette tilsynelatende nytteløse verktøyet. Ikke bare fordi jeg plutselig oppdaget at jeg eier fire stykker selv (sånne man får sammen med flatpakkede møbler og en ubestemmelig klump med skruer og muttre og alt det der) - men fordi jeg i det siste har skrudd opp og ned - og i dag opp igjen - tre bord ved hjelp av en sånn liten luring.

Skulle hatt et sånn umbraco-sett ja. Fortrinnsvis et hvor hver sånn umbraco (det heter det? "en umbraco"?) har forskjellig farge, gjerne metallic skinnende. Greit at jeg må ha verktøy, men det kan da være litt fint fordi?

Og så vil jeg gjerne benytte anledningen til å reflektere litt over det fantastiske fenomenet at jeg nesten HVER gang startet med å skru inn skruen FEIL VEI...! Mon tro om det er en jenteting, eller bare en meg-ting? Kjæresten var her da det første settet ble skrudd opp, og dirigerte, uten at det hjalp. Det ble heller ikke bedre da de måtte skrues ned igjen - eller da jeg for tredje gang tok umbraconøkkelen fatt og skrudde det nye settet opp igjen.

Ja, for det første var jo skeivt. Tok det med tilbake til Jysk i dag, og mannen som tok med pakken inn på lageret så bare sånn passe fornøyd ut. Da han kom tilbake spurte jeg forsiktig hva jeg skulle gjøre hvis disse også var skeive? "Vi får væl tru at itj all e det da" var svaret. Hvem av oss som var svakest i troen vet ikke jeg - men de nye bordene var i alle fall også skeive. Så det bærer tilbake på Jysk igjen etter helga en gang.

For øvrig tar jeg fra i dag av imot forslag til nekrologer, da min død forventes nært forestående. Fredag 7. desember for å være nøyaktig. Krampene skal begynne kl. 09, og det hele burde være over i 12-tida. Forslag til tittel: "MET37o var drepende kjedelig!", "Student led lang og smertefull død i eksamenslokale -Vi trodde det var forsøk på juks, sier en anonym eksamensvakt" .

Eksamen ja...jeg trenger en stand-in. En smart en. En som åpnet boka litt tidligere enn for en uke siden...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sorry, Edith, det heter unbrako:

http://no.wikipedia.org/wiki/Unbrakon%C3%B8kkel

Mella sa...

Det der e det beste blogginnlegget æ har lest på lenge.. hahah!

*gla i dæ*

Mella sa...

umbraconøkla e forresten en genial oppfinnelse.. æ digger dem!

æ har et ganske fancy sett, så ja.. dem kan være fin fordeom..
ikke skitten og full av olje, nei.. men blanke og fine.. ganske strøken ligger dem i beholderen sin..

Anonym sa...

Det heite fascinasjon, itj facinasjon ;p

Dessutn lure æ på om bordan har ei anna legning sia dæm e så skeiv? Du må no uansett begynn å bli flink te å skruv uansett kossn vei du skrur på skruan :D

EM sa...

Facistnasjon?

D-oh...ok, pugge "unbrako"! Pappa bli nok glad om æ greie å stav det rett :D

Anonym sa...

Har du aldri lært regla:
Lefty loosy, righty tighty?