Takk for din henvendelse,
Vi er oppriktig lei for at toget du skulle ha reist med fra Levanger stasjon den 10. november ble kraftig forsinket, og vi forstår godt at dette skapte problemer for deg.
Som du sikkert nå er klar over skyldtes forsinkelsen en teknisk feil på togsettet. Selv om dette var en uforutsett hendelse, beklager vi selvsagt ulempen dette medførte.
Det er Jernbaneverket som eier og drifter jernbaneinfrastrukturen i Norge, og som også har ansvaret for all informasjon som gis på stasjonene, enten det er over høyttalere, monitor eller plakater. Din tilbakemelding på at denne informasjon ikke fungerte tilfredsstillende vil vi derfor også oversende til Jernbaneverkets serviceerklæring; service@jbv.no
En forsinkelse i seg selv gir dessverre ikke automatisk rett til billettrefusjon. I følge våre transportvilkår kan du ha rett til refusjon av utgifter til alternativ transport om lokaltoget er mer enn 30 minutter forsinket eller innstilt og du ikke har fått tilbud om annen transport av NSB. Les mer om våre transportvilkår på www.nsb.no
Du kan derfor sende inn den originale bussbilletten for refusjon.
Jeg må altså sende inn BUSSbilletten per BREV for å få refundert noe beløp. Togbilletten kan jeg se langt etter. TUSEN TAKK kjære NSB, for fantastisk kundebehandling.
Det blir i alle fall slutt på å kjøpe billett på automaten fra nå av, den skal kjøpes på toget - såfremt toget kommer da. Dette er forresten å anse som en oppfordring til dere om å også slutte å bruke billettautomatene,- en ting er at man ikke kan stole på toget, men man kan tydeligvis ikke stole på at NSB tar ansvar og rydder opp etter seg heller.
Men det er kanskje ikke mer å vente fra en bedrift som omtaler hundrevis av studenter og jobbpendlere som bruker toget hver dag som "enkelte reisende".
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar