9.3.11

Svennebrevet

er, som du sikkert skjønte på forrige post, endelig i hus :) På tirsdag reiste jeg inn til Steinkjer og deltok på en seremoni på Rådhuset, hvor jeg og 150 andre fikk utdelt fag- og svennebrev som ble tatt i løpet av 2010. I utgangspunktet var jeg skeptisk til å dra i det hele tatt, fordi det sto i invitasjonen at vi ikke fikk ha med gjester! Skulle jeg virkelig ta imot dette papiret, som betyr så mye for meg, uten å ha med meg en eneste av alle de som har støttet meg gjennom prosessen? Kjæreste, familie og venner som har trøstet og støttet og oppmuntret meg - og ikke minst faglig ansvarlig fra den fantastiske bedriften jeg var i det siste halvåret?

Nei, ingen fikk være med. Men jeg fikk bønnesvar før jeg rakk å be en gang! For et par uker siden møtte jeg en bekjent i kantina på HiNT, vi småprata og plutselig kom det fram at han og et par til jeg visste om også skulle på den samme seremonien! :D Så i går hadde de jammen tatt av plass til meg og greier da jeg kom, og det ble så -utrolig- mye koseligere å være der :)

Ja, vi var som sagt ca. 150 stk som skulle opp og få bevis, så vi ble ropt opp i grupper og fikk utdelt bevisene med håndtrykk og det hele. Hjertet mitt banket så hardt! Da vi fikk applaus visste jeg jo at de som satt der ikke visste hvem jeg var eller hvor mye det betød for meg, men det spilte virkelig ingen rolle i går - jeg bare: applaus ja takk, hahaha :D Det er så rart med det, jeg har jo visst lenge at det ble bestått, men det er noe helt eget å ha papiret i handa!

Så ruslet jeg tilbake til plassen min, kjempet litt med tårene og satt resten av tida vi var der og bare kjente på å være glad og tilfreds. Vi fikk snitter, kaffe og kake, og det var ganske forseggjort synes jeg.

Etterpå tok jeg et kjapt mobilbilde av svennebrevet og sendte rundt en MMS til de som har betydd mye og mest for meg underveis - jeg måtte bare si fra at folkens, jeg greide det! - mye takket være dere :) Litt sentimental nå; men jeg er jammen heldig som har så mange flotte mennesker rundt meg.

Tusen, tusen takk! DU er awesome ;D

1 kommentar:

AC sa...

Så artig å høre :D! Er sikkert ekstra spesielt å bli rop opp for så å mota svennebrevet til applaus på en sene! Du skriver så levende at jeg føler jeg var der sammen med deg :)! GRATULERER!!!!!! Du er ei herlig jente!