1.3.10

"Den utrolige Petter Northug"

Bronse, sølv og to gull, det skulle vel stort sett stemme med det hele Norges gullgutt tar med hjem til gamlelandet etter OL-ukene i Vancouver. Hele veien har han imponert og/eller satt oss ut med diverse slevete og/eller utspekulerte kommentarer vedrørende sine konkurrenter, og selv om noen har blitt irriterte har vel de fleste ristet på hodet og smilt av "Northugen" som driver så høyt psykologisk spill - noe vi selvsagt gjennomskuer. For det er vel spill? Jeg trodde i alle fall det, helt til jeg leste i Dagbladet at gutten (gutten ja, han er jo to år yngre enn meg til og med) faktisk er en liten underlig smule...tja...hva slags ord skal man egentlig bruke?

Northug har nettopp tatt det første gullet:

- Har du fått gratulasjon fra kjæresten?

- Nei, jeg har ikke slått på telefonen ennå. Det gjør jeg ikke ikke før etter stafetten. Jeg har pratet med henne under OL, men alle vet at det ikke er mulighet til å få tak i meg under mesterskapet.

Les hele artikkelen her.

Hva slags menneske er det som ikke ringer til kjæresten sin etter å ha tatt et OL-gull egentlig? Jeg mener, jeg syntes det var litt rart da søsknene hans sa de ikke hadde pratet med ham (under Senkveld-intervjuet for litt siden), men greit nok. Men kjæresten?? That don't fly!

Han slår meg som en type gutt som tenker på seg selv først, seg selv først og seg selv først, slenger inn litt poker (som gjerne kan prioriteres over kjæresten, hahaha, det sier seg selv), seg selv og så når det "roer" seg litt rundt hele "seg selv"-opplegget er det kanskje plass til å ringe kjæresten og få ros fra den kanten også. Mulig jeg setter det på spissen nå, og jeg kjenner jo ikke fyren - men fy flate: RING DAMA DI MANN!

Se der ja, nå kom jeg på det riktige ordet: Selvsentrert.

Det gjelder jo selvsagt ikke bare dette med dama hans, men også måten han har behandlet media på og ikke minst det som av flere journalister ble karakteriser som en merkelig pressekonferanse, hvor han vissnok virket ukomfortabel og mistilpass.

Nå er kanskje grunnen til at jeg (som bare er sånn akkurat passe ikke interessert i sport i det hele tatt) reagerer sånn på akkurat dette mer eller mindre åpenbar for dere som kjenner meg, men kort oppsummert kjenner jeg typen, og slutter aldri å bli overrasket når det dukker opp nye.

Så, Northug er god på ski. Greit. Men du kan komme hjem med så mange medaljer du bare gidder Northug. Jeg er ikke imponert.

Ingen kommentarer: