12.5.09

MGP første semifinale

Nå har alle de 18 første semifinalistene vist frem sine bidrag, mer eller mindre vellykket. Min rating så langt:

1. Malta - Veldig "Celine Dion", men du verden så vakker...gåsehud!
2. Armenia - Catchy og original. Ikke sikkert den når opp, men jeg liker'n. Skulle likt å se denne i finalen i alle fall!
3. Island - Pen låt og pen jente, men er det nok?
4. Israel - Forsåvidt helt ok, men denne scorer nok høyt enten jeg vil det eller ikke.
5. Hviterussland - OK. Og det er det.
6. Sverige - Den var litt...jeg vet ikke. Driiiit kjedeli sceneshow da, det skal være sikkert.

Resten har jeg bare kjapt kommentert uten å rangere dem noe særlig:

B&G - meh. Virket veldig...nasjonalistisk? Usikker. Merkelig låt.
Sveits - flatt og uengasjerende
Makedonia - samme som sveits.
Tyrkia - Mariah Carey-kopier. Fin for russen, ikke for resten av oss.
Romania - Sikkert fin russelåt dette også, men ikke noe for meg.
Portugal - koselig, men neppe en vinner.
Andorra - pusete jente-pop. Hørt det føøør.
Tsjekkia - komedie/operette-et-eller-annet?
Belgia - 50 talls pop boooring
Finland - nei nei nei...en gjeng gæmliser som prøver alt for hardt å være hippe...
Bulgaria - GRUSOMT!!!! "Gimme gimme your time, show me show me your mind"...yeah.

Ingen kommentarer: