15.4.09

Man har bihulebetennelse

Tidligere en dag en gang jeg ikke husker ringte jeg fastegen min i byen jeg er folkeregistrert i, og klagde min nød. Sykepleieren på telefonen sa "uff og uff" og hørtes oppriktig bekymret ut,- og gav meg time 11 mai. I dag fikk jeg nok og ringte legevakten og spurte pent om de hadde en ledig time en av de nærmeste dagene. De syntes synd på meg de også, men time fikk jeg ikke. Imidlertid ble jeg anbefalt en lege her i Steinkjer, så jeg byttet fastlege hos trauste nav.no - og ringte mitt nye legekontor. Der møtte jeg det mest uengasjerte og usympatiske mennesket jeg har snakket med på lenge, og hun kunne da ikke gi meg time måtte jeg skjønne - de har timebestilling på SMS! Nemlig. Dessuten var det fullt i dag og travelt på fredag, så deeeeet kunne jeg bare drite i fikk jeg høre (i litt penere ordelag selvfølgelig.). Imidlertid anbefalte hun meg et helsekostprodukt jeg aldri har hørt om før, det skulle være såååå bra mot bihulebetennelse (som jeg aldri har hatt før og bare var sånn 60% sikker på at det var...)- jeg la altså på med uforettet sak.

Heldigvis tenkte jeg "oh fuck it" (ja, faktisk) og sendte en SMS til den flotte timebestillingen deres likevel. Det tok en liten halvtime og noe plundring fordi de ikke fant meg i registrene sine (fastlegebyttet gjelder jo først fra 1 mai...) men SÅ! Så skjedde det magiske: "hei du har time om en halvtime" ! Så mye for "neeeei det e nok fuillt i dag ja...syinn det... *kaldogfølelsesløsstemme* "

Legetimen foreløp omtrent sånn:
Kl. 1540: Jeg går inn døra og setter meg, og må vente litt fordi hun må ta en telefon
Kl. 1542: Jeg har sagt hvor jeg har vondt og sett på henne med slitne dådyrøyne, og sagt "Æ trur det kan vær bihulebetennelse..."
Kl. 1543: Hun har sagt "Ja, det trur æ å", skrevet ut resept og jeg er ute!

Så nå blir jeg frisk snart, yeeee :)

Ingen kommentarer: