21.8.08

Å tro på Gud, og å tro Gud

Jeg oppdaget nettopp akkurat nå at vi hele tiden snakker om det å tro Gud, det vil si om man tror at Han finnes eller ei. Men å tro Gud, det stikker litt dypere - selv for oss som åpent kaller oss kristne.

1. Mos. 15,6: "Abram trodde Herren, og derfor regnet Herren ham som rettferdig."

Det handler ikke bare om å tro at Gud er der, men at Han også er virksom i livene våre! Det handler om å tørre å stole på Gud og ta steget og handle slik Han foreslår - enten det dreier seg om konkrete ting i Bibelen, noe vi opplever som bønnesvar eller kanskje til og med en utfordring, eller ganske enkelt en magefølelse du føler betyr noe ekstra. Neste gang du føler deg utfordret av Gud, gi deg selv en ekstra dytt og hopp i det! Det er vanskelig (det vet jeg veldig godt), men det anbefales på det sterkeste;)

God natt :)

PS.
Johannes 3,16:
For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.
Husk at du er elsket uansett - du kan ikke gjøre noe fra eller til for at Gud skal elske deg mer eller mindre,- men! du kan gjøre livet her på jorda mer velsignet for deg selv og dem rundt deg gjennom å gjøre gode gjerninger ^^

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så koselig at du har lagt inn link til hobbybloggen vår! Men, den har egentlig ikke noe navn, labbalabb er bare en av tingene som jeg syr ;) Men du kan godt kalle den det, fram til den heter noe annet. Angående foto.. Må vi reise til stjørdal for det?? Eller er det på steinkjer???

Line Kristine sa...

Hm... Absolutt verdt å tenke på!
Jeg for min del BÅDE tror på Gud og tror Gud :)