18.3.08

Suw?

Etter å ha bodd i Steinkjer i snart tre år har jeg plukket opp et og annet. Som feks. at Steinkjer ikke heter Steinkjer, men "Dor" - og at Trondheim bare er en forstad til Steinkjer og derfor kalles "Lilledor". Noen av de mer vanskelige uttrykkene går på "bie ja" (tonefall er alfa og omega på denne), samt "Vaxi suw bie". Akkurat disse to har jeg ikke greid å analysere ut alle nyansene av enda - MEN avisa i dag gav meg en god latter (synd at det er enkel-v, men jaja)!

De siste dagene har jeg jobbet både natt og dag, og i morges da jeg gikk hjem fra jobb i sekstida fikk jeg med meg en nydelig soloppgang! Som jeg angret på at jeg ikke hadde med meg kamera... Men jeg hadde jo selvølgelig med meg mobilen, og her fanget jeg en kjell i flukt (jeg er skummel):

Det er vårtegn numero uno der jeg kommer fra, så jei! :D

Til slutt vil jeg gjerne hilse dere alle god påske med dette uttrykksfulle bildet knipset i Levanger:

3 kommentarer:

Sarah sa...

Eh. Vaxi suw bie? I'm confoozed. Finnes det noen Steinkjersk til norsk ordbok for oss utlendinger? :S

Anonym sa...

Hvem Kjell? Kjell Magne Bondevik i flukt? Det heter TJELD. Så det så!

Hilsen *fornærmet-på-vårtegnets - vegne*- mor!

Anonym sa...

Er det nytt tilleggsutstyr på mobiler sånn tjeld-fanger, eller ;)