11.10.07

Hva skal de hete...?

Dette er altså mine to nye hybelboere. De får leie et 15l akvarium ganske billig, og de flyttet inn i dag. Jeg har jo hatt fisk før, med varierende hell, men disse to har både pumpe, planter og god plass, så forutsetningene er mye bedre denne gangen. Jeg har bare ett lite problem: Hva skal de hete?

Så langt virker det som de to er litt skeptiske, og holder seg stort sett sammen. Hvis du ser nøye på bildet ser du at den ene har hvite finner, mens den andre har røde, så de er lette å skille fra hverandre.

Og kjønn? På nett fant jeg følgende info: "Hanner er slankere i kroppsform. Analpartiet hos hanner har en konkav form, mens hos hunner er dette partiet konvekst av utseende. I lekssesongen utvikler hannene tuberkler (små, hvite flekker på hode\ gjellelokk, må ikke forveksles med parasittangrep)". (http://akvaforum.no/profile.cfm?id=6286)

Desverre har jeg ikke hatt tid til å studere analpartiene deres enda, så jeg aner ikke.

Navneforslag mottas med takk! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dem skal hete Dagros og Fagerlin

Se også her for flere tips:
http://www.regjeringen.no/upload/kilde/ld/prm/2004/0596/ddd/pdfv/215710-ku-navn_2004-ti_pa_topp-pm.pdf

Anonym sa...

Finnbiff og Vannja