31.10.07

Helt vanlig bæsj

I det siste innlegget skrev jeg om den grønne bæsjen fiskene mine kvitter seg med etter et realt måltid agurk. Dette innlegget handler om helt vanlig bæsj,- fordi:

Jeg skal være barnevakt.

Ikke så veldig mange timer, og hvis poden ikke får hetta når mor og far sier hade så går det sikkert veldig bra. MEN!

Enn om han bæsjer?

Jeg mener, da må man jo skifte (jeg vet _det_, d-oh).

Men det er jo bæsj! Jeg liker ikke å ta i min egen bæsj en gang! (uuuhhuu... :P )

Jaja, jeg overlever jo. Men sånn for sikkerhets skyld har jeg utformet en liten bønn alle mine troende venner kan sende oppover i ettermiddag:

Kjære snille Gud.
Kan du gjøre det sånn at den lille som skal passes leverer fra seg de verste bleie-overraskelsene før barnevakten kommer, eller eventuelt etter at barnevakten har dratt? På forhånd takk. Amen.

Men altså, bortsett fra den overhengende bæsj-faren gleder jeg meg veldig :) Mor (som leser denne bloggen vet jeg) og far har nok ingenting å frykte, annet enn at lillegutt kanskje får en lengre seanse på stellebordet enn hvis en trenet person skulle ha gjort det. Gårsåbraså! (Be! Be!) :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du forresten hørt om han som klatret opp i et morbærsjtre? Så har vi tyttebærsj og ripsbærsj for ikke å snakke om blåbærsj!!!!Alle disse variantene gjør at man kjenner at man lever! Husk at jeg vet det for jeg har studert bærsjologi i mange år.

Anonym sa...

Hihi. Bæsjen kom før vi dro, den gitt!
Men, selv om det sies at alle foreldre takler sin egen unges bæsj best, så må jeg si at det er andre boller i bleia nå enn de heslige babygugg-bleiene han hadde da han var mindre.. Nå er det liksom ikke så mye styr å skifte bæsjbleie, synes jeg.
Men-men, det gikk visst bra med dere! I natt, så har sov han riktignok veldig urolig. Våknet MASSE. Kanskje for å sjekke om mamma og pappa virkelig var der?

Mella sa...

I mårn kjære Edith.. i mårn!

Ps. Nasklypa til bæsjen.. ;p