26.4.07

Vin, flate dekk og en frosk!

I går var vi på vinsmakerkurs! Kurset var i regi av NITO, og vi fikk et foredrag samt smaking av fem viner i studentbudsjettprisklasse. Jeg er ingen vinelsker, men det var artig å høre hvor avansert vinmaking er! Smakingen gikk så som så for min del, tror man trenger en del trening for å få med seg hele vinopplevelsen med smak, lukt og tekstur. Det var uansett spennene å få en innføring i vin, og jeg fikk veldig lyst å bli med på et videregående kurs neste år hvis det arrangeres! Selv om jeg ikke drikker vin til vanlig er det jo litt kult å kunne dra fram litt fagterminologi og fortelle folk at ikke bare er pappvin vulgært, det forringer også vinen veldig raskt! Så hah;)

På vei hjem igjen møtte vi denne lille krabaten, som vi (eller...jeg) døpte Freddy:



Han satt bare der og så ut som han ikke helt visste hvor han var eller hvor han skulle. Litt sånn "Hæ? Sitter jeg HER?" Jeg håper bare at navnevalget ikke påførte ham ytterligere kriser, hvis han for eksempel skulle være en hun.

Her en annen dag skjedde det også litt drama:


Ja nemlig: Flatt dekk. Det ble litt av et styr for å få på nytt dekk, fordi jekken ikke ville spille på lag. Til slutt kom det da tre sterke gutter ut og hjalp oss med å løfte hele bilen så vi fikk en annen jekk under. Alt gikk bra til slutt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Freddy ja. Jeg hadde en gekko på rommet mitt i Vietnam, og døpte den Bob. Håper han er mann. Eller gutt, for han var veldig bitte liten. Bob-Jenny er en nødløsning:) Håper du har det bra!

Anonym sa...

Spørsmål fra spesped fronten: IQ - uttales IKU - er ikke det en by i Finnland? Slik går det når man får dobbeltsidig pedagogisk trakom og spesifikke teleologiske innsnevringer på begge øynene!!
Og frosken er ikke en mann - den er en FROSK!