11.7.11

Stats

Noen ganger er det snedig å titte innom statistikken på bloggen, bare for å se hvor mange som er innom innimellom. Det er ikke så himla mange (heldigvis) og de aller fleste befinner seg i Norge - som forventet - men se! Jeg blir lest i andre land også! Stats (koblet opp mot Google sin tjeneste såvidt jeg har skjønt) lister opp flere ulike land. Dette er for "all time":





Fordel dette på ca 1000 innlegg og det er lett å se at bloggen min er for...ehm, spesielt interesserte? Hahaha:D Noen av disse er jeg temmelig sikker på hvor kommer fra, men Taiwan? Sørkorea? For å være helt ærlig er jeg ikke helt sikker på klikkene fra Sverige eller UK heller, men det kan jo være noen som bare har rotet seg bort på internettet?

Men, all fun aside, dette har også en litt skummel side ved seg. Det jeg ser på som en uskyldig tulleblogg, blir faktisk lest av ikke bare et par mennesker jeg vet jeg ikke vil ha noe med å gjøre, men også av mennesker jeg ikke aner hvem er.

Er det på tide å passordbeskytte herligheten? For å beskytte meg selv, slik at ingen andre enn de spesielt invidde får nyte godt av min fantastiske humor og mine kreative innlegg? Skal denne fornuftens høyborg legges under lokk?

Jeg nevnte det vel i innlegg 1008 eller noe sånt (!), at jeg vurderte å gjøre noen endringer. Jeg tror jeg løy, for saken var vel mer at jeg var i gang med en prosess hvor jeg vurderte å vurdere å gjøre noen endringer. Så nå skal jeg virkelig vurdere det! Å vurdere det altså.

2 kommentarer:

Maria H sa...

Vel, ikke for å slippe lufta ut av ballongen, men jeg regner med at mange av de utenlandske ikke norsk-talende, dreier seg om folk som har søkt på diverse ord i søkemotorer, og så har din blogg kommet ganske høyt opp på lista, og de har klikka seg inn.

Mener det finnes en sånn tjeneste der du kan se hvilke søkeord folk bruker når de kommer innom også, men husker ikke om det var wordpress eller hva..

Men, ennihu, jeg kommer i alle fall til å følge bloggen din, sikkert til jeg blir gammel og grå ;-)

EM sa...

I know, hahaha, bl.a. dukker innlegg fra bloggen min opp når folk søker på "I natt eg drøymde" xD