31.7.07

Bombombombom!

Som vår alles kjære Dynamittharry så fint sa det. Jeg har vært på skytebanen, og det gikk slettes ikke så verst!

Først fikk jeg prøve salong, og det var jo en lek! Kjempemorsomt! "Piff" sa det da kula gikk, det mest overraskende var nok hvor lett den var i avtrekkeren. Blinken var 100 meter unna mitt skarpe øye.


Deretter fikk jeg prøve Sauer, noe Kalle allerede hadde skutt noen runder med, så jeg visste fra før hvor høyt det smalt. Utstyrt med ørepropper, hørselsvern og Kalles skytterjakke ble jeg installert i sikteposisjon, og jeg skal si det smalt! Men det var artig!

Jeg rakk å skyte to runder, og den siste skyteskiva fikk jeg med hjem i ekte nybegynner-stil. Den viser en 7'er, tre 9'ere og en såvidt innenfor 10'ern. Ikke verst, fikk jeg høre :D

På tur hjem igjen møtte vi på et par revevalper, og rakk å ta et uklart bilde av to av dem (en nederst i bildet, og hvis du ser godt etter er det to lysende øyne midt i også!):

Søndag var Kalle, Håvard og jeg på spelet! Innpakket i regnklær, med kakao, boller og sjokolade (og kamera, selvfølgelig) satt vi der som perler på en snor. For min del var dette første gang jeg så spelet, Kalle er noe mer bevandret (han har cd'en og greier). Jeg ble kanskje littegrann skuffet fordi jeg hadde ventet noe i "Raud Vinter"-stil, men det var da flott å se på. Mye dialog (på nynorsk) gjorde det litt vanskelig å følge med på hvem som sa hva, men den kulturelle opplevelsen er det ingenting å si på. Tipper det satt rundt 5.000 på tribunene.


Nok en innholdsrik uke og helg altså, men nå er det jobbing for alle penga framover.

2 kommentarer:

Anonym sa...

... Det spel-bildet... Var det like før den grønne gørra kom inn på scenen og spiste alle soldatene?

Anonym sa...

Kor e det så bilde av dæ med skytterjakke og hørselvern??? Hm??