24.11.09

Old times

Fant en gammel CD med gamle ting på da jeg var hjemme i helga, deriblant sangen jeg sang på russerevyen den gang i 2003! Det var en nervepirrende affære, og ikke ble jeg ringt opp av noen talentspeidere etterpå heller. Haha! Uansett; enjoy!

Det sto en liten russemann så freidig og tilfreds

i Kirkegatas grøftekant med sølevann til knes

Et bustehue lyste rødt: Ånei hvor jeg er fin!

Han hadde nettopp speilet seg i sølepytten sin.


I grøfta gikk en russegutt, som gutter ofte går

i våt og skitten russedress, med rødt og bustet hår

Han satte seg i søla ned og strakte ut ei hand

og nappet ut med rot og topp sin siste hjørnetann


På vegen kom en jenteruss, hun kvidret lyst og lett

i lua var det mange ting, det bugnet rett og slett!

Og gutten ropte: "Hei på deg! Få se hva du har der!"

men jenterussen lo og sa: "Så pjuskete du er!"

"Å nei så menn!" sa gutten "Jeg er mandig, stor og sterk!

Det eneste som er kjipt er at jeg har hodeverk…"

"Å stakkars la meg hjelpe deg!" sa jenterussen blidt

"Vi er jo begge russ i år, ditt hode er som mitt!"


Så stabbet de seg hjem igjen og snufset littegrann

og jenta lo og fniste av hans knuste hjørnetann

Han åpnet døra sent og tungt og der sto jammen mor!

"Å gid så full av møkk du er- blir du da aldri stor?"

1 kommentar:

hanssen-familien sa...

Hihi, den sangen tenkt æ faktisk på her forleden!
Du va så søt da du sang den ;)