20.6.09

Meningen med livet

Jeg skal på jobb, og på brua ser jeg et menneske jeg forstår er mer enn middels beruset. Lucky me, han prater til meg.


Han: mjhhk?

Jeg: Hei.. (Fant det lurt å svare, vil ikke risikere å bli fysisk stoppet)

Han: Hei! Kor du e på vei henne da?
(rar dialekt)
Jeg: Toget, så dette har jeg ikke tid til. Travelt sjø! (Smilende) 

Han: Kan du fortelle meg litt om toget?


Jeg forklarer -mens jeg går- igjen at jeg har ikke tid, skal på jobb. Han følger etter og vil absolutt vite mer om hvordan toget fungerer, og hvor jeg jobber (jeg slipper unna med "i retning Trondheim"). Jeg peker i retning esso (motsatt retning av meg, heldigvis) og foreslår kaffe og ei pølse, mens jeg i mitt stille sinn tenker 'hjelp, er det sånn jeg skal dø?'


Han (noe indignert): Trur du at man bli fornøgd med livet å finn meininga med livet i ein bensinstasjon?

Jeg: (må le) Nei, ikke jeg, men kanskje du? Men nå -må- jeg gå!

Han: Ok, vi pratast seinare, så kan jeg fortella deg om meininga med livet!

Jeg: jess! Hadet!



And I live to see another day.

På toget leser jeg i Robin Hood-boka mi som er kjøpt i giftshop'en i Nottingham Forest, og merker med Robin Hood-bokmerket hvor langt jeg har kommet.

Ingen kommentarer: