8.1.09

Bare så det er sagt

Ettersom det visstnok er en ganske vanlig oppfatning at kristne er pro Israel syns jeg at jeg må nevne sånn i forbifarten at jeg ikke er pro noe som helst i denne sammenhengen akkurat nå, men ekstremt mot krig. Uansett hva man har å si om Hamas og Israel,- nå er det nok. Det vil si, det var nok for lenge siden. Slik det ser ut nå driver ikke Israel egentlig med krig, det ser mer og mer ut som etnisk rensing. Det kan virke som de vil ta livet av så mange palestinere som mulig før de blir tvunget til å stoppe - noe som antakeligvis ikke kommer til å skje før de greier å ta livet av en ikke-palestiner av betydning.

Så, hva kan man gjøre? Det hjelper ikke mye å gråte, og det utgjør heller ikke den store forskjellen uansett hvor mange facebookgrupper man melder seg inn i. Noen som har noen konstruktive forslag?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du er fotograf, så du kan jo reise inn i Gaza og ta bilder. Ikke at det er veldig trygt, men det er jo noe en fotograf kan gjøre

EM sa...

Men det tør jeg ikke, for å være helt ærlig :( Selv om jeg hadde hatt muligheten, hadde jeg nok ikke turt å reise ned dit nå, selv om jeg gjerne skulle ønske at jeg var en slik person. Sukk. Flere forslag? :)

Anonym sa...

Forslag: Gjør som lillebroren din gjorde når det var noe ubehagelig. Sett deg under skrivepulten. Knip igjen augan og si høyt og tydelig: Æ E IKKE HÆR!!!

mamman

Anonym sa...

Du kommer uansett ikke inn i Gaza :/ Men man kan f.eks donere penger til Palestinakomiteen, eller Norsk Folkehjelp om du vil være litt mer "nøytral"...