26.10.08

Ut i båt!

ENDELIG! Jeg har ikke ord for hvor herlig herlig HERLIG det var å komme hjem i dag, og bli møtt av pappa og minstebror som foreslo en båt-tur! Det er LENGE siden sist! Mange store bokstaver her, men det er altså tre situasjoner hvor jeg har det absolutt best: sammen med familien min, sammen med kjæresten min, og i båt!

Så, vi la i vei i den "nye" lille 15-fotingen (jeg tror den er 15 fot, ikke langt unna iaf). Jeg fikk fiske etter torsk, mens pappa siktet på noe annet rart. Vi ble veldig optimistiske da denne svartbaken (sukk:) la seg til ved båten vår, som om vi var en annen fastfoodkjede og den bare ventet på å bli servert.


Det var så fint vær! Vindstille og nesten ikke bølger, klar og frisk luft! Kan du tro at folk tar båtene sine på land?


Svartbak i solnedgang (fotograf: lillebror):


Vi var ute i ca. 2 timer, men fikk ingen fisk. Derimot fikk vi en bøtte med glassmaneter:


Og en kasse, en åre og en bøye som vi plukket opp på en molo. Sikkert noe Ulrik har lekt seg med og kastet på land i løpet av natta.


Så dro vi hjem og fikk mat og ble varme, og spiste kake og feiret bursdag. Dette er oppskriften på en FIN dag, dere! :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den fuglen er ikke en storjo (som typisk har brun kropp og svart nebb - http://www.seapop.no/artsbeskrivelser/storjo), men en måse - nærmere bestemt en svartbak (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a6/Larus_marinus_UK.jpg/800px-Larus_marinus_UK.jpg) vil jeg tro, basert på svarte vinger :-)

EM sa...

Oh crap, hva er det med meg og fuglenavn!? Jeg VET jo at det er en svartbak! Damnit...jeg endrer det NUH! *skamme seg*

Karl-Peder Sjømæling sa...

Du ble faktisk glad for å se en måke... Jeg frykter for at det er noe alvorlig feil med deg.. :p