17.11.11

Rrrrretro

Selv om dagene er fulle av lærerjobbing for tiden må man jo kose seg litt. Så jeg kjøpte neglelakk! To små beholdere på Cubus (25 for en, 39 for to), og begge fra øverste hylle - for det kunne Cubus garantere at var høstens moderne farger.

Så i dag har jeg vandret lykkelig rundt med en blank mørk lilla farge på neglene på venstrehanda, og en matt litt lysere lilla på høyre. I går hadde vi nemlig en sak i regionsavisa om press på utseende i videregående skole, så jeg bestemte meg for at i dag ville JEG bestemme hva jeg synes var fint. Bare så synd at ingen så det, jeg måtte fortelle det til folk i lunsjen...jaja, de lo i alle fall, og det var jo meningen.

Uansett - hva kan man gjøre med malte negler og et kompaktkamera? Jo, man tar et bilde i skikkelig moderne stil, og gjør det enda mer moderne! Det øverste sånn ca rett fra kameraet (altså...det er det sjelden. Bildene må jo fremkalles...ikke sant :) , og det nederste har en enkel standard gradient (brun-hvit-brun-hvit) fra PhotoShop satt til Soft Light (blending modes). Hipstaditt og hipstadatt, vi som har mobiltelefon fra juratiden må nøye oss med denne løsningen :)
(JA jeg vil ha iPhone...eller hva som helst som er smartere enn meg selv.)



Ingen kommentarer: