23.6.11

Kitty says: Shuddup.


Ella og jeg er venner. Når jeg kommer på besøk kommer hun løpende. Jeg hører det klirrer i den lille bjella i det hun hopper ned fra gelenderet til verandaen hos naboen, eller kanskje fra klorestativet inne. Noen ganger mjauer hun høyt, og spør om jeg har godbiter, eller bare klager sin nød etter en lang dag med soving og fuglejakt og mobbing av nabokattene. Hun kommer, selv om hun vet at hun sjelden får kos, at hun rare der med brillene bare smiler og blir myk i stemmen og noen ganger blir med på lek ihvertfall. Denne dagen satt Ella og jeg og ventet på at husets egentlige eiere skulle komme hjem (for sånne venner har jeg, jei :D ) og Ella ville sove og jeg ville fotografere. Da ble det bare dette blikket, som jeg synes sier alt: Hold kjeft. Jeg. vil. sove.

Ingen kommentarer: