3.5.10

Iron Man 2 og andre kinoaktiviteter

I går så jeg og verdens beste kjæreste Iron Man 2, og svaret er ja, ja, JA! dette var BRA! Hahaha...ikke på en "det var en vakker film til ettertanke og debatt"-måte, men en "god gammeldags amerikansk actionfilm med kjekke gutter, pene damer, fine biler og store eksplosjoner"-måte. Riiight up my alley med andre ord. Jeg koste meg! :D Så dette er definitivt en film du ser hvis du bare vil bli underholdt, og jeg synes faktisk det var verdt det å se den på kino også! - selv om jeg midt utti tok meg selv i å tenke "...hvorfor er ikke denne i 3D?"

...som sikkert er fordi det var en oppfølger - men! Jeg har også sett How to train your dragon, eller "Dragetreneren" som den så fint heter på norsk - i 3D. Artig og fin film, og det til tross for at jeg måtte se den på norsk. En av de mange ulempene med dubbing til norsk er jo bl.a. at det ikke finnes to skuespillere eller kjente fjes i HELE LANDET MED LIK DIALEKT!!! tydeligvis, så det blir jo alltid et salig sammensurium. Men det er kanskje litt av sjarmen? Rybak gjorde seg faktisk som lillehelten, og jeg må bare si at det var en fin film.

Husker ikke om jeg nevnte at jeg så Alice in wonderland? Såvidt jeg husker så jeg den på engelsk... Det var uansett en fin film, selv om den av og til ble litt overlastet med TIM BURTON HAR LAGET DENNE FILMEN FOLKENS! og sånt. Den har uansett utnyttet 3D-mulighetene utrolig bra, og det er nok derfor jeg falt såpass for den som jeg gjorde. Jeg tror ikke den hadde vært like fin i 2D, og kommer neppe til å kjøpe denne på DVD - selv om Johnny Depp har en rolle. Så; Kino: ja. TV: nei.

Ellers ser jeg veldig og litt mer enn veldig faktisk fram til Robin Hood, og er veldig og litt mer enn veldig spent på hvordan Russel Crowe skal gjøre enda en sånn kriger/helte-rolle troverdig.

Kino er så bra! :D

Ingen kommentarer: