10.2.09

Nyheiter

Ja...øh...det er...tirsdag. Og jo, jeg har noe jeg skulle ha sagt: Hvorfor er folk så redde for Fame-konseptet?

"De tar jo bare bilder i studio" og "De tar bare bilder av folk som ligger på gulvet" og "De tar bare bilder med hvit bakgrunn" er tre ting som gjerne går igjen hos skeptikerne. Well, her er mitt svar:

1) "De tar jo bare bilder i studio" - Feil. Vi tar masse bilder ute, men som de fleste fotografer har vi kanskje ikke en drøss med bookinger på utefoto i vinterhalvåret - som vi jo også vet at fort varer en 7-8 måneder her til lands. Famefotografer har altså akkurat like mye erfaring med utefoto som andre fotografer, selv om det selvfølgelig kan varierer fra fotograf til fotograf.

2) "De tar bare bilder av folk som ligger på gulvet" - og
3) "De tar bare bilder med hvit bakgrunn"

Ja, vi tar mye bilder av folk som ligger på gulvet og på hvit bakgrunn, FORDI DET FUNKER! Akkurat som fotografer har stilt opp folk foran en malt bakgrunn og knipset et stivt bilde i hundre år nettopp fordi DET funket. I Fame er vi imidlertid ganske redde for å kjøre oss fast i den samme rutinen, så vi forsøker å variere så godt vi kan i tillegg til å kjøre litt "safe". Og hvis kunden sier "jeg vil ikke ligge på gulvet",- så skal kunden slippe det. Vi er ganske snille sånn :)

Test oss da vel! Utfordre oss! Kom med egne tanker og ideer, vi vokser utrolig mye på kunder som bryr seg "det lille ekstra" om bildene sine :) Vælkømmin!

1 kommentar:

Karl-Peder Sjømæling sa...

Hey! "De tar bare bilder med hvit bakgrunn" er copyrighta av meg. :p
Det som kanskje er mest forstyrrende er vel at reklamebildene til Fame er de samme på absolutt alle studioene, og de viser dermed ikke hvilken fotografisk kvalitet man kan forvente seg av nettopp de fotografene som befinner seg i det aktuelle studioet.. Men for all del, jeg liker bildene deres, selv om jeg ikke gir uttrykk for det hele tiden. ;)