20.6.07

Herlig dag <3

I dag var jeg på martnan og kjøpte GASSBALLONG!!!


Det er en ubeskrivelig følelse å få missunnelige blikk fra fire år gamle jenter! En liten gutt med gorillagassballong kom bort til meg med stjerner i blikket: "Du har fisk du!" Jeg kunne se småbarn på vei inn til marnasområdet begynne planleggingen av hysterianfall for å få en de også. Jeg elsker å bli beundret.

Selvfølgelig ble også unevnelige mengder lakris kjøpt inn, og jeg skal ikke snakke om alt det andre vi pakket i oss! Jeg takker Gud hver dag for at jeg har venner som er like matvrak som meg :D

Andre nyhende: For noen er sko for religion å regne:

Bildet er tatt inne i en butikk som har tatt over lokalene for en bokhandel...de gadd tydeligvis ikke fjerne hyllemerkene. Vittig:)

Og på en bensinstasjon dukket det opp en tapir i forkledning...


Og til slutt kan det nevnes at jeg i dag for første gang har sett på våpen og til en viss grad brydd meg om hva jeg så... Det ryktes at jeg skal ut og skyte! Det må da være en fantastisk måte å få ut aggresjon på. Er det lov å tegne ansikter på leirduene mon tro...?

4 kommentarer:

Karl-Peder Sjømæling sa...

"Til en viss grad brydd meg om hva jeg så" du liksom.. :p
Det var jo en brennende lidenskap som vektes til live der inne. Og gjett om vi skal tegne ansikt på leirduene. ;D

Anonym sa...

Jeg tror det er lov å tegne ansikter på leirduene.

Men jeg skulle egentlig bare droppe av Håvards skyteråd, og de er som følger:

*Fokus på avtrekket.
-Du skal trykke avtrekkeren ROLIG inn, helst så rolig at du skvetter litt når skuddet kommer. Når du har skutt, slipper du avtrekkeren ROLIG tilbake. Du skal ALDRI nappe i avtrekkeren, da bommer du helt sikkert. 80% av et godt skudd ligger i avtrekket.

*Fokus frontsikte.
-Øyet ditt skal fokusere på siktekornet framme på våpenet når du skyter - ikke på blinken. Fokuser på frontsiktet helt til skuddet har gått av. De resterende prosentene av et godt skudd befinner seg her.

*Trykk våpenet godt inn i skudra.
-Den eneste måten å unngå å få vondt på når skuddet går av er at våpenet har god kontakt med skuldra i skuddøyeblikket. Det gjør også at våpenet er mer stabilt.

*Hold fingeren borte fra avtrekkeren helt til du er klar til å gjøre avtrekket.
-Vi skal ikke ha noe fetling med avtrekkeren før du skal bruke den, så fingrene fra fatet.

Sånn, det var det. Nå er du klar for å peise avgårde på skytebanen. Lykke til. Og husk, skyting er kjempegøy!

EM sa...

Jeg likte spesielt det der med å unngå vondt i skuldra, det hørtes lurt ut:)

Anonym sa...

Nå nå, Håvard... Skyter du med hagle, er du pent nødt til å nappe av skuddet.. :)